نازدار ما،محمدرهامنازدار ما،محمدرهام، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 9 روز سن داره

❤❤محمدرهام هستی مامان وبابا❤❤

حیات وحش دارآباد

1392/7/22 12:46
1,346 بازدید
اشتراک گذاری

1392/07/19جمعه

درود

از پانزدهم تا نوزدهم به مناسبت روزکودک توی موزه حیات وحش دارآباد جشنواره ی کودک برگزارمیشد .که این جشنواره نسبت به جشنواره قلهک عااااااااااااالی بودبهتره بگم اصلا قابل مقایسه نبود.یک تشکر ویژه به خاله زهرا مامان دوست خوبم علی بدهکارم که به مامانم یاد آوری کردن ومارو راهی این جشنواره کردنقلبدوست دارم خاله جونماچیک دنیا ممنون

دارآباد

 

ادامه دارد

بفرماییــــــــــــــــــــد

    برم سوار این دایناسوره بشم؟؟متفکر

دارآباد

 نـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه!!!مشغول تلفن

نِمیرم،این کاراخلاقی نیست،فقط نگاهش میکنم.مژهاین پیلاستیکیه

دارآباد

 

دارآباد

 اینجا نشستم تا نمایش گروه تئاتر مفید رو ببینم.مژه

دارآباد

 

دارآباد

 به این میگن یه ژست اندیشمندانهچشمک

دارآباد

 

دارآباد

 اینم اعضای گروه مفید

دارآباد

 

دارآباد

 آخجون نقاشی

به بهابرو

دارآباد

 

دارآباد

 

دارآباد

 درهمین نقطه کودک درون بابایی فعال شدزبان

دارآباد

 ومن با جدیت وتلاش فراوان اثربابایی رو مخدوش کردمچشمک

دارآباد

 

دارآباد

 دائم ساختمون دئست میکنمقلب(دارم ساختمون درست میکنم)

دارآباد

 

دارآباد

 من خورشید تابان زندگی مامان وبابام هستمقلب

دارآباد

 

دارآباد

 درحال تماشای نمایش پلنگقلب

کلی برای آقاپلنگه دست تکون دادم وبهش سلام کردم ولی اونیول

بعد به مامان وبابام گفتم:چرا منو نمیبینه؟؟چرا بهم سلام نمیکنه؟؟متفکر

دارآباد

 بعد تصمیم گرفتم برم پیشش تا از نزدیک منو ببینهچشمکچون خجالت میکشیدمخجالتقدم قدم جلو میرفتممژه

دارآباد

 تا اینکه ورود بچه ها به سن آزاد اعلام شد ومن که از همه فسقلی تر بودم جاموندمچشمولی به کمک بابایی به جمع بچه ها اضافه شدمچشمکتا با پلنگه عکس دسته جمعی بگیریمبغل

دارآباد

بعد که همه بچه ها رفتن سرجاشون نشستن ،من روی سن مونده بودم واز جام تکون نمیخوردم وهمش از خانوم مجری میپرسیدم که پلنگه کجا رفت؟؟؟؟

ایشونم با مهربونی به بابایی گفتن منو ببره پشت صجنه تا پلنگکه رو ببینم ولی متاسفانه وقتی ما رفتیم پلنگ قصه داشت لباسشو عوض میکرد ونشد یه نشست جانانه باهاش داشته باشمنگران

دارآباد

 بازهم محمدرهام وسنگ وآب ومقوله ی دلچسب "پرتاب"

دارآباد

 

دارآباد

 

دارآباد

 

دارآباد

 اونجا رو ببین!!

یه عالمه جوجو اونجاسلبخند

دارآباد

 مامانی بیا بدوییم..........1..........2.............3

دارآباد

 

دارآباد

 سلام خرگوشا،خوبید؟؟

دارآباد

 بازهم هنرعکاسی مهربان پدرقلب

دارآباد

 

دارآباد

 

دارآباد

 

دارآباد

 یه اسب سواری بینظیرمژه

دارآباد

 دقت کنید چه راحت نشستم روی اسبخنثیبسیور بسیوووووووور حرفه ای هستم منهیپنوتیزم

دارآباد

 

دارآباد

 من وطاووس فیس تو فیس همخنده

دارآباد

 مامان وبابا میگن:

عکاسی از محمدرهام سخت ترین نوع عکاسیه

همین عکسها از بین حدود 200تا عکس انتخاب شدهنیشخندحالا به نظرشما راست میگن؟؟سوالمتفکر

عکس زیر یکی از بهترین عکسهایی که همیشه توی آرشیو به یادگار میموننلبخند

کلی اداواطوار درمیارن تا من نگاشون کنم وازم عکس بگیرن البته ناگفته نماند که از تمام جک وجونورایی که من دوست دارم هم امداد میگیرنخنده

دارآباد

 

دارآباد

 

دارآباد

 این جناب گوریل اصلن حواسش به من نبود ،منم برای اینکه منو ببینه چند بار بهش ضربه زدمخجالتوبهش گفتم :منـــــــــــــــــــــــو ببین

چرا گیه زاری میکنی؟؟من اومدم پیشتابله!!اینجا خونتونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟نیشخند

دارآباد

 بله،بالاخره منو دیدقلب

دارآباد

 

دارآباد

 بعد از اینکه اومدیم خونه برای مامانم تعریف کردم که:

من زدم به این گفتم منو ببین

اینم به من گفت:تو آقا محمدیهامی؟؟شاهزاده اییانی؟؟(اییان=ایران)

منم گفتم:بلـــــــــــــــــــــه

دارآباد

مامان نوشت:

عروسک نازم موضوع نمایش پلنگه،تجاوز ما انسانها به حریم حیوانات وحشی وشکاراونها ودرنهایت انقراضشون بود.واقعا ما آدمها چرا اینگونه رفتارکردیم؟؟

به محدوده خودمون قانع نبودیم ووارد محدوده ببرها وپلنگها شدیم وبعد برای حفظ بقای خودمون نسل اونها رو منقرض کردیم.

اون روزیکه رفتیم باغ وحش دیدیم که خبری از آقا ببره وآقا شیره نیست.شیری که توی باغ وحش بود از آخرین شیرهای ایرانی بود که نسلشون رو به انقراضه وشنیده بودم که مریضه ،خلاصه که جاش توی باغ وحش خالی بود.

آقا ببره هم نبود که خدا عالمه چه بلایی سرش اومده.

دقیقا شنبه یعنی فردای روزیکه رفتیم باغ وحش یه مستند از شبکه چهار پخش شد که خیلی جالب بود.

خلاصه اش رو برات مینویسم تا به یادگار بمونه:

ببرها"9زیرگونه هستند.

1-ببربنگال

2-ببرمایال

3-ببرهندوچین

4-ببرجنوب چین

5-ببرسیبری

6-ببرهیرکان

7-ببرخزر

8-ببربالی

9-ببرجادرا

که متاسفانه ببرهای خزر وبالی وجادرا منقرض شده اند.

ببرها حیوانات پراستقامت وسازگاری هستند یعنی وقتی نسلشون منقرض میشه باید دید چه بلایی توسط موجود دوپا سرشون اومده.

ببرها دراسارت ودرقفس بیشتر از طبیعت عمرمیکنن وگاهی سنشون به 30سال هم میرسه.ببرها با همه نوع آب وهوایی سازگار میشن مثلا ببرجنگلهای سرد سیبری ویا ببرهای جنگلهایی استوایی بنگلادش .

ببرسیبری از نظر جثه درشتترین گونه ی ببرهستش که طول آن 4متر ووزن ان 300کیلوگرم هستش وبعد از اون ببرهیرکان درشت جثه ترین ببر هستش.

ببرها تک رو هستن ودوستدار قلمروی خاص خودشون هستن ودوست ندارن توی قلمروی گسترده شون مزاحم داشته باشن.

دوم اردیبهشت 89 دوقلاده ببر سیبری با دو قلاده پلنگ ایرانی معاوضه شدن وایران برای دریافت ببرها تعلل میکرده چون جایی براشون آماده نکرده بوده ولی روسیه یه قفس بزرگ ومجهز به سبزیکاری وخوشگل ومرتب آماده نگهداری از پلنگهای ما کرده بود.

خلاصه که امیدوارم میان کاله هم به سمت برجسازی ونابودی نره بلکه معجزه ای شد ویک ببرهیرکانی دیگه اونجا دیده شد.

میان کاله مهد پرورش خیلی از حیوانات وپرندگانه که خیلی از اونها هم مثل طبیعتش دارن به سمت انقراض ونابودی پیش میرن.

مختصری درمورد میان کاله:

 

نام میان‌کاله دگرگون‌شده‌ی نامِ میان‌قلعه است.(گال یا کال خدای ایران
باستان می باشد. شاید معنای میان کاله بی ارتباط با خدای باستان ایران
نباشد)در قدیم به این شبه جزیره انجیله و در مقطعی دیگر نیم‌مردان گفته می‌شد.

 شبه جزیره ی میانکاله در بخش جنوب شرقی دریای خزر و شمال شرق شهرستان بهشهر
واقع شده است. مساحت آن 68800هکتار و ارتفاع آن 20 متر پایین تر از سطح
دریای آزاد است. این زیستگاه مجموعه ای از شن زارهای ساحلی، اراضی باتلاقی،
آبگیر، مناطق جنگلی با پوشش درختچه های گز، تپه های شنی، جنگل انارستان،
بوته های تمشک و سازیل است.
کل منطقه با وسعت 97200 هکتار در تاریخ
12/8/1348 به عنوان " منطقه ی حفاظت شده " تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط
زیست در آمد. در تاریخ 21/5/1353 به دلیل دارا بودن ویژگی هایی چون جذب
گونه های نادر و در معرض خطر انقراض پرندگان آبزی مهاجر، ارزش های آبزی
پروری به خصوص در جهت تکثیر طبیعی و زاد و ولد ماهی کپور و کلمه، همچنین
جاذبه های طبیعی خاص به " پناهگاه حیات وحش " ارتقاء یافت. شبه جزیره ی
میانکاله، خلیج گرگان و آب بندان لپوزاغمرز در همین سال به عنوان تالاب های
بین المللی کنوانسیون رامسر با وسعت 100000 هکتار به ثبت رسیدند. پناهگاه
حیات وحش میانکاله با وسعت 68800 هکتار در سال 1355 از سوی یونسکواعتبار
نامه ی شبکه ی " ذخیره گاه های زیستکره " جهان را دریافت کرد. این تالاب
همچنین به عنوان منطقه ای مهم برای پرندگان توسط سازمان بین المللی حیات
پرندگان شناسایی شده است. در این منطقه 126 گونه پرنده آبزی گزارش شده است
که 40 گونه از نظر بین المللی دارای اهمیت بوده و از کانون های زادآوری
اگرت، حواصیل، پرستو و گلاریول در فصل تابستان حمایت می کند. علاوه بر
پرندگان می توان به پستاندارنی از قبیل شغال، گراز، گربه جنگلی و فک دریای
خزراشاره کرد.

 

 

روز خوبی داشته باشید بغل

بدرودبای بای

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (22)

خاله الهام
22 مهر 92 12:03
به به چه روز خوبي گذرونديد
عزيز خاله واقعا هم حرفهاي نقاشي ميكشي هم سوار كاري
اين ژست متفكرت منو كشته يعني شكار لحظه بوده هاااا

واقعا عكس گرفتن از شما فسقلي ها خيلي سخته
ان شالله هميشه جمع سه نفرتون شادوخندون باشه


جای شما وارتمیس جونم خالی بود خاله جون
لطف داری خاله الهام
ما اینیم دیگه
الهی آمین،زندگی شماهم غرق شادی وسلامتی
مامان پریا
23 مهر 92 0:45
سمانه جون تو حرف نداری
همیشه یه چی برای شاد کردن این گل پسرک ما داری افرین به تو مادر نمونه
وای سمانه منم وقتی از فرگل میخوام عکس بگیرم اینقد ادا و اطوار میریزم تا شاید دخترکم دلش بخواد یه نیم نگاهی کنه ولی سوگل نه تا بهش میگم مامانو ببین نگاه میکنه هیچ همچین لبخندهایی میزنه که دلم ضعف میشه
ایشالا همیشه شاد و سرحال و خوش باشین


پریا جونم شما به من لطف داری گلمخجالتم نده دوست جونم
جونم فرگل،بهمنیها خیلی نازدارن پریاااااااااا
ای جونم قربون سوگل خوش فیگورم برم
همچنین شما عزیزدلمممممممم
مامان کیان کوچولو
23 مهر 92 1:13
عزیزم خیلی عکسای گل پسرت عالیه ...
میتونم تصور کنم با این شیطونی وروجکا چطوری عکس میندازی ..
اما خیلی هم خوب و عالیه .. واااااای اون عقابه چه نازه .. نمیدونم شایدم شاهینه ..
عزیزم منم یه گزارش در مورد کشتن یه پلنگ خوشگل دیگه امشب شنیدم که خیلی ناراحت کننده بود .. البته اونم به طرز وحشتناکی به محیط بان خمله کرده بودااا ..
اما خوب روزگاره ه ه ه دیگه ..
خوشحالم که بهتوون بیشتر خوش گذشته عزیزم ..
بووووووووووس واسه خودت و گل پسرت



ممنون سمیه جونم ،لطف داری گلم
اولی عقابه ،بعدی سارگپه هستش فکر کنم از گونه های شاهین باشه.
وااااااااای بنده خدا محیط بانه،حیفه به خدا دارن منقرض میشن،الان من خیلی دلم میخواد جک وجونورهای ژوراسیک یا کرتاسه رو میدیدم فکر کنم بچه های ما هم حسرت دیدن پلنگ وببر بکشن
ممنون دخترخاله جونم،پسرنازتو ببوس به همه سلام برسون
مامان حسام كوچولو
23 مهر 92 1:21
به به چه عكساي جالبي و چه مطالب قشنگي .


ممنون از حضور ومهربونی همیشگیت عزیزم
سمانه مامان ستایش
23 مهر 92 3:23
به به چه روز خوبی رو گذروندید تو باغ وحش دارآباد...همیشه به گردش سمانه جون
ببینم رو بلوز گلپسر خوشتیپ عکس خودشه درسته
ای جااااان اون عکسی که با طاووس چشم تو چشم شدن چه بامزه ست
سمانه جونم شرمنده این روزا خیلی کم میام نت و وقت نمیکنم به دوستان سر بزنمخلاصه خیلی کمرنگ شدم تو نت
گلپسرو ببوس.


ممنونم سمانه جونم
دقیقا خاله جون،آفرین به هوش وذکاوتتون
دشمنت شرمنده دوست جونم امیدوارم علتت جز شادی وسلامتی وفرحمندی چیزدیگه ای نباشه
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
24 مهر 92 17:55
عید را بهانه کنیم تا به همه کسانی که دوستشان داریم

سلامی بکنیم ، نام شما در اندیشه و مهرتان در قلب ماست . . .

عید قربان بر شما مبارک



یک دنیا ممنون مهربونم
محبوبه مامان الینا
25 مهر 92 9:18
عزیزم چه روز خوبی چه تریپی
ای جانم که جناب گوریل رو متوجه خودت کردی عزیزم
از توضیحات پایانی ممنون سمانه جون


جای همه دوستای خوشگلم خالی بود خاله جونی

خواهش میکنم دوستم ممنون که حوصله کردید وخوندید
ღ مامانِ آینده یه فسقـِــلی ღ
26 مهر 92 2:53
چهره ی من در بدو ِ ورود به اینجا:





آخه همین امروز بود داشتم به همسری میگفتم کاش میرفتیم موزه دارآباد، دلم واسه ماهیا تنگیده...

اومدم اینجا دیدم این پست مربوط به اونجاست...

چه خوبه که سر میزنید به اینجور جاها.. خیلی واسه گل پسری خوبه..
از عکس ها خیییییلی لذت بردم.. مخصوصا اون خورشید تابان...

همیشه به تفریح...


آخی عزیزززززززززززم
چه جالب،شرمنده از ماهیها عکس نذاشته بودم
یک دنیا ممنون بایت حضوروقلب مهربونت
شقایق(مامان اَرشان کوچولو)
26 مهر 92 11:37
وای چه روز خوبی. چه عکسای قشنگی
دست مامان و بابا دردنکنه ک محمدرهام رو میبرن ب این جاهای قشنگ
خاله ای قدر مامانی رو بدون ک انقدر قشنگ همه چیز رو برات تعریف کرده . ودر مورد ببرها برات مطلب نوشته
عالی بود ما هم استفاده کردیم


ممنون ازحضورگرم ومهربونت شقایق جونم
ارشان فسقلی رو ببوس
فرناز مادر آتیلا
26 مهر 92 14:44
دستت درد نکنه مامانی که پسر مون و جاهایه خوب خوب میبری که حسابی خوش بگذرونه


ممنون دوست گلم
زهره(نى نى عسلك)
26 مهر 92 17:28
افرين به اين مامان زرنگ كه هميشه براى گل پسرش يه مطلب اموزشى داره ويه جاى ديدنى! عكسها كه خيلى عالين حالا پشت صحنه چي گذشته !!!!خدا عالمه !ولى براى عكاسى شازده پسرى مثل محمد رهام جون ارزش هر كارى رو داره
خب بابايى وارد محدوده نقاشى نى نى ها شده رهام جون هم.....!!



ممنون دوست گلم
بله اون که صد درصد،عشق مامانشه گل پسرباباییم خیلی ماهه خاله جون داشت به من کمک میکرد منم یه حال اساسی بهش دادم خخخخخخخخخ
سارا مامان راستین جون
28 مهر 92 19:41
سمانه جونم سلاااااااااام
بعد از یه غیبت طولانی به علت اشکال در اینترنتم باید بگم که برای خودت و گل پسرت خیلی دلم تنگ شده بود. با عکسهای خوشگلی گه گذاشته بودی کلی حظ بردم. عزززززززززززززززیزم محمد رهام چقدر آروم به تماشای نمایشها نشسته بود. بابت عکسبرداری از بچه ها حسابی درکت میکنم چون خودم هم این مشکل رو دارم اون هم از نوع حسابیش، توی بیشتر عکسهایی که میندازم راستین پشتش به لنز دوربینهمحمدرهام گل رو ببوس


سلام ساراجون،منم دلتنگتون بودم
دقیقا منم همینطور
راستین جون بوسیده شود لطفا
❤دو نیمه قلبم❤
29 مهر 92 13:02
سلام سمانه جونم
خوبی
محمد رهام خوبه
سمانه جون خیلی دلم براتون تنگ شده
ببخش که هنوز فرصت نکردم به وبت سر بزنم و پستها رو بخونم
بخدا فرصتم کم بود و دارم همینطوری و به ترتیب به همه لینکهام سر میزنم.
کوتاهی منو بذار به حساب کمبود وقتم.سر فرصت میام.عاشق پستهای خالصانه تو هستم برای محمد رهام عزیزم.خودت میدونی که وقتی میام اینجا خاطرات کوچیکی من و محمد رو برام زنده میکنی
خیلی دوستون دارم وقول میدم به زودب بیام و یه ساعتی رو اینجا مهمون خونه قشنگ و صمیمیتون باشم


سلام عزیزم ممنون شما خوبی؟؟
نه بابا این حرفها چیه عزیزم!!
منتظرحضورمهربونت
❤دو نیمه قلبم❤
30 مهر 92 8:12
هم اکنون ساعت 8 و ده دقیقه صبح من دلم دارآباد خواااااااااااااااااااااااست
اینقدر هم در مورد ببر نوشتی الان دوست دارم یه ببر داشته باشم
من فدات شم خاله جون تو چه جیگری شدی داری نمایش نگاه میکنیموهاشو ببن
واقعا" عکسهای قشنگی هستندست بابای مهربون هم درد نکنه واقعا" عکاسی از بچه خیلی سخته


خوب شاید راهی شدی اومدی منم میبینمت
خخخخخخخ ووووووووووووی نه بابا ترسناکه مینا،خودت وکاسکوتو باهم میخوره ها
ممنون از حضور پرانرژیت مینای مهربونی
❤دو نیمه قلبم❤
30 مهر 92 8:14
دیر اومدم ولی همشو خوندم
تاخیر منو ببخش
به 70 تا لینک سر زدن کار بسیااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار سختیه
دوستون دارم
منتظر پستهای جدیدت هستم
بای


عزیزززززززززززززززززززززمی مینا جونم
مامانی درسا
30 مهر 92 11:47
چه پستی حسابی به معلوماتمون اضافه جون سمانه گلی .... دستت درد نکنه ..... عزیزم اون عکس اندیشمندانه ش خیلی باحال بود کاش آورده بودیش جلوتر .... عزیزمی همیشه خوش باشی پسرم کنار مامان و بابا


ممنون عزیزم
خاله الهام
1 آبان 92 17:22
ما زين جهان از پی ديدار می رويم
از بهر ديدن حيدر کرار می رويم
درب بهشت گر نگشايند روی ما
گوييم "يا علی" و ز ديوار می رويم
عید غدیر خم مبارک باد
التماس دعا


عید شماهم مبارک عزیزم
سمانه مامان ستایش
4 آبان 92 2:17
سمانه جونم شما هم که کمرنگ شدی دوستممنم امیدوارم علتش خوشی و شادی باشه


سمانه جون بله خداروشکر،توی پست بعدی علتش هویدا میشه
❤دو نیمه قلبم❤
4 آبان 92 13:05
کجاییییییییییییییییییییی سمانه جون


اومدم عزیزم
مريم مامان آريا
4 آبان 92 13:28
عالي بود
ايکاش ما هم ميدونستيم و ميومديم
خداروشکر بهتون خوش گذشت


عزیزم،جاتون خیلی خالی بود
پسرماهتو ببوس
مامان کیان کوچولو
5 آبان 92 1:03
عزیزم پیدات نیس کجااااهاااییی
بیا دیگه


اومدم عزیزم،بیابغلممممممممم
سنا
17 آذر 92 22:51
از خداوند چیزی برایت میخواهم که جز خدا در باور هیچکس نگنجد! دکتر شریعتی.
ღمحمدرهام ومامان سمانهღ
پاسخ
همچنین دوست خوبم