نازدار ما،محمدرهامنازدار ما،محمدرهام، تا این لحظه: 13 سال و 3 ماه و 6 روز سن داره

❤❤محمدرهام هستی مامان وبابا❤❤

شهرموشها

1393/8/7 19:17
1,389 بازدید
اشتراک گذاری

1393/07/29

زمان کودکی های ما شهرموشها پخش میشد وخیلی محبوب بود حالا بعد از سالها هم از عمر ما وهم از عمر موشها شهر موشهای 2ساخته شد.

ماهم رفتیم سینما وورقی زدیم به خاطرات کودکی واشنا کردیم نوگلمون رو با این شهر وساکنینش.

زوج سمت راست

همون نارنجی وکپل سی سال پیش هستن که با هم ازدواج کردن ویه دختر به نام صورتی ویه پسر به نام کپلک دارن وکپل یه رستوران زده ویکی از همکلا سیهاشون به اسم دم دراز پیششون کار میکنه واین پسره سمت چپ عکس پسر شه که اسمشم مشکی هست.

شهموشها

 

شهرموشها

 

شهرموشها

از دوستام که اکثرشون مامان فرشته های بهمن 89 هستن شنیده بودم که بچه ها از صحنه ی ورود گربه ها خیلی ترسیده بودن وبچه های توی سینما هم دقیقا همین اتفاق براشون افتاد ولی شما پسرشجاع ودلیرم دقیقا واکنشت برعکس بود واز لحظه ی ورود گربه ها به بعد هیجان زده شدی ومجذوب دیدن فیلم شدی وحسابی کیف کردی.قربونت برم شجاع باش وشجاع بمان همیشهبوس

شهرموشها

 

شهرموشها

اولین باری که رفتی سینما توی دلم بودی وفیلم ملک سلیمان نبی رو دیدیم ومن هفت ماهه باردار بودم یه کم فیلمش ترسناک بود،خانومی که کنار من نشسته بود متوجه وضعیت من نشده بود وگفت:

وای چه فیلم ترسناکی یه خانوم باردار این فیلمو ببینه بچه ش از دست میره وهی تند وتند از ترس واسترس چیپس میذاشت گوشه ی لُپشخندونک

ولی خداییش من نترسیدم اصلاآرام

اولین باری هم که واقعا رفتی سینما نوروز 93بود وفیلم معراجیها رو دیدیم که جنگی بود ودرکمال تعجب شما کامل نشستی وفیلم رو با رغبت دیدی.

توضیحات فیلم درادامه

 

فیلم «شهر موش‌ها 2» سری دوم فیلم خاطرانگیز و محبوب کودکان اواخر دهه 50 و دهه 60، به کارگردانی مرضیه برومند، در 5 شهریور ماه به سرگروهی سینما قدس اکران می شود. سری اول «مدرسه موش ها» برای آن که بچه‌ها را تشویق کند به مدرسه بروند در یک جنگ تلویزیونی در سال 1360 پخش شد. به علت استقبال زیاد مردم «مدرسه موش ها» با 105 قسمت ساخته شد. فیلم سینمایی «شهر موش ها 1» نخستین بار سال 1364 با بودجه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به کارگردانی مرضیه برومند و محمدعلی طالبی ساخته شد. فاطمه معتمد آریا، حمید جبلی و ایرج طهماسب ازجمله گویندگان«شهر موش ها 1» بودند.

 

عکس های «مدرسه موش‌ها»:

 

مدرسه موش ها.مرضیه برومند

 

مدرسه موش ها.مرضیه برومند

 

عکس های «شهر موش‌ها 1»:

 

.شهر موش ها  1. شهر موش ها.مرضیه برومند

 

.شهر موش ها  1. شهر موش ها.مرضیه برومند

 

فیلمبرداری «شهر موش‌ها 2» در سوله ای به فضای 1500 متر مکعب واقع در بوستان ولایت از تیر ماه 1390 آغاز شد. این شهر قسمت مرفه‌نشین و مستضعف‌نشین دارد.

همزمان با اکران «شهر موش‌ها 2»، عروسک‌ها، لوازم جانبی و بازی رایانه‌ای آنلاین مرتبط با «شهر موش‌ها» عرضه خواهد شد و کنسرت «شهر موش‌ها» نیز برگزار می‌شود. دکور فیلم «شهر موش‌ها 2» به علت آنکه جزوی از خاطرات کودکان ایرانی محسوب می شود قرار است در اختیار شهر تهران قرار بگیرد تا به عنوان یک مکان گردشگری از آن استفاده شود. تهیه‌کنندگان این فیلم علاوه بر اختصاص دادن درصدی از فروش فیلم به کودکان کار ایران و کودکان آسیب‌دیده از جنگ کشورهای دیگر منطقه، از دوبله آن به زبان عربی و نمایش برای کودکان غزه، سوریه، عراق و ... خبر دادند.

کپل، سرمایی، آقا معلم و موش های مدرسه موش ها در فیلم «شهر موش‌ها 2» در سن بزرگسالی خواهند آمد. کپل و نارنجی با یکدیگر ازدواج کردند و کپلک و صورتی فرزندان آنها هستند. تاژ بانو نیز خدمتکار آنها است.

منیژه حکمت درباره اکران « شهر موش‌ها 2» و آشتی سینما و مردم گفت:

سينما نيازمند آشتي ملي است که اين موضوع مي تواند با اکران «شهر موش ها» رقم بخورد. «شهر موش‌ها 2» یک پروژه ملی است که باعث آشتی سه نسل مختلف در کنار هم خواهد.

 

خلاصه فیلم «شهر موش‌ها 2»:

موش های «شهر موش ها 1» بزرگ شده اند و توانستند اسمشو نبر)گربه شهر موش ها) را شکست بدهند و شهری زیبا را برای خود بسازند. اما حالا بچه های موش های بزرگ وارد منطقه ممنوعه می شوند و سبدی پیدا می کنند و ...

 

عوامل فیلم «شهر موش‌ها 2»:

کارگردان: مرضیه برومند/ تهیه کنندگان: منیژه حکمت،علی سرتیپی/ فیلمنامه: فرهاد توحیدی/ مدیر هنری و طراح دکور: محسن شاه ابراهیمی/ تدوین: مصطفی خرقه پوش/ موسیقی: بهرام دهقانیار/ مدیر فیلمبرداری: کاوه شاه محمدلو/ طراحی صدا، صداگذاری و میکس صدا: علیرضا علویان/ مدیر تولید: جعفر عروجی/ سرپرست گویندگان: آزاده‌پور مختار/ طراح و سرپرست کارگاه عروسک سازی: مرضیه محبوب/ طراح لباس: نازنین توسلی/ جلوه‌های ویژه کامپیوتری: رضا میثاقی/ شعر و ترانه: هنگامه مفید/ سرپرست عروسک گردان‌ها: محمد اعلمی/ روابط عمومی: محرم براتی/ عنوان بندی: ابراهیم حقیقی

 

بازی دهندگان عروسک: پیمان فاطمی، محمد اعلمی، فروزان بهرام پور، شیما بخشنده، امیرسلطان احمدی، علی اعتصامی فر، محمد لقمانیان، عادل بزدوده و ...

گویندگان عروسک: الکا هدایت، لیلی رشیدی، آزاده مویدی، مانی نوری، سیامک صفری، امیررضا میرآقا، امیرحسین صدیق و ...

 

عکس های فیلم و پشت صحنه « شهر موش‌ها 2»:

 

شهر موشها.شهر موش ها2. کپل.مشکی. صورتی.مرضیه برومند

 

شهر موشها.شهر موش ها2. کپلک.کپل.نارنجی. صورتی.مرضیه برومند

 

شهر موشها.شهر موش ها2. گوش دراز.کلنل.شیپور.مرضیه برومند

 

فیلم شهر موش ها2

 

شهر موش ها2

 

امیرحسین صدیقی.فیلم شهر موش ها2.کورول موش

 

شهر موش ها2

 

.فیلم شهر موش ها2.پشت صحنه

 

شهر موشها.شهر موش ها2.منیژه حکمت.احمد مسجد جامعی .مرضیه برومند

 

پشت صحنه شهرموش ها2.مرضیه برومند.کپلک.صورتی.مشکی

 

علاقه‌مندان به این پروژه سینمایی می‌توانند با مراجعه به بخش نام‌نویسی خبرگزاری موشنا و ورود اطلاعات به عنوان موشوند ثبت نام کرده و از مزایای موشوندی(لینک متن مزایای موشوندی) استفاده نمایند.

برخی از معروف‌ترین موشوندهایی که تاکنون ثبت نام کرده‌اند: رضا عطاران٬ فرهاد آییش٬ محمدرضا هدایتی٬ سحر دولت‌شاهی٬ ویشکا آسایش٬ امید روحانی، علیرضا خمسه، همایون شجریان و جواد خیابانی

 

عکس هایی از ساخت شهر فیلم « شهر موش‌ها 2»:

 

ساخت دکور شهر موش ها.شهر موشها2.مرضیه برومند

 

ساخت دکور شهر موش ها.شهر موشها2.مرضیه برومند

 

حواشی «شهر موش‌ها 2»:

نخستین اکران فیلم سینمایی «شهر موش ها 2» در تاریخ 27 مرداد سال 93، همزمان با افتتاح پردیس سینمایی کورش برای اهالی رسانه بود. (لینک گزارش خبری  لینک گزارش تصویری)

جشن بزرگ «شهر موش ها۲» عصر 29 مرداد ماه با حضور هنرمندان و مردم و بچه ها در فضای آزاد برج میلاد برگزار شد.(لینگ گزارش خبری و تصویری)

گروه پالت به همراه موش های « شهر موش‌ها 2»، آهنگ های «شهر موش‌ها» " ک مثل کپل، صحرا شده پر ز گُل..." را اجرا کردند. (لینک کلیپ)

جعفر عروجی درباره بودجه فیلم «شهر موش‌ها 2» توضیح داد:

گروهی حدود دو هزار و 500 نفر از دی‌ماه سال 91 مشغول پیش‌تولید این فیلم شدند و در ابتدا بودجه این فیلم دو میلیارد پیش‌بینی شده بود که با تورمی که به وجود آمد با هفت میلیارد به پایان برسد.

مرضیه برومند درباره عروسک های «مدرسه موش ها» و «شهرموش ها» گفت:

ما این عروسک ها را در داخل کارتون به بنیاد فارابی در آن زمان تحویل دادیم اما  یک عروسک کپل که به نوعی بدل بود را از میان آنها برداشتیم. زمانی که موزه سینما تاسیس شد ما فقط همین یک عروسک کپل را داشتیم که آن را به موزه هدیه کردیم. بعد از مدتی خبر رسید که تکه پاره های این عروسک ها در شهرک غزالی پیدا شده است. این عروسک ها دوستان شما و بچه های من بودند این رسم ناپسندی است.

فیلم سینمایی « شهر موش‌ها 2» پر هزینه ترین تولید بخش خصوصی بوده است و طبق گفته منیژه حکمت برای بیش از 500 نفر اشتغال‌زایی کرده است.

مرضیه برومند درارتباط با مطلبی که چندی پیش در خصوص مرتبط بودن «شهر موش‌ها» با صهیونیست‌ها منتشر شده بود، گفت:

دوستی گفته بود «شهر موش‌ها» را به سفارش آن‌ها ساختم، در حالی که باید به این دوست بیمار بگویم اگر من سفارش‌پذیر بودم در مملکت خودم سفارش می‌گرفتم. متأسفانه در زمان ز‌ی‌زی‌گولو هم خیلی از این حرف‌ها درآوردند. تنها می‌خواهم خدا ذهن بیمار آن‌ها را شفاء دهد. من هم با این حرف‌ها از میدان به در نمی‌شوم و در 65 سالگی مانند شیر هستم.

فرهاد توحیدی نویسنده فیلمنامه «شهر موش‌ها» درباره کار با مرضیه برومند گفت:

یک شایعه در سینمای ایران وجود دارد و اینکه هیچ فیلمنامه‌نویسی دوبار نمی‌تواند با مرضیه برومند کار کند، می‌گویند یا افسرده و یا کشته می‌شود اما من دو دهه است با ایشان کار می‌کنم. علی‌رغم سخت‌گیری خانم برومند، معتقدم مثل کارهای دیگری که با ایشان بودم من را تحمل کردند و اگر سینمای ایران یک مرد داشته باشد، آن هم مرضیه برومند است.

همایون شجریان درباره عروسک های «شهر موش ها» گفت:

همه شخصیت‌های این فیلم به نوعی در خاطرم هست و همه را دوست داشتم چون هرکدام جذابیت‌های خاص خود را داشتند. ولی از بین آنها «کپل» را بیشتر دوست داشتم چون شخصیت گرم و دلنشینی داشت. از طرفی به کاراکتر«خوش خواب» حسادت می‌کردیم چون سرکلاس خوابمان می‌گرفت و مثل او نمی‌توانستیم بخوابیم. همچنین در همان احوالات دوران کودکی از دست «نارنجی» دلخور بودیم که چرا آن رفتارها را می‌کند.

 

پوسترهای فیلم «شهر موش‌ها 2»:

 

پوستر شهر موش‌ها 2. مرضیه برومند.منیژه حکمت.علی سرتیپی.فرهادتوحیدی.کپل.کپلک.دم باریک.نارنجی

 

پوستر شهر موش‌ها 2. مرضیه برومند.منیژه حکمت.علی سرتیپی.فرهادتوحیدی.کپل.کپلک.دم باریک.نارنجی

منبع:http://behtina.com/

پسندها (2)

نظرات (10)

سحرمامی آرتین
8 آبان 93 9:17
آفرین به این آقاپسرشجاع که هیچ ترسی تو وجودش نیست. چقدرخوبه که برابچه هایه همچین جایی روفراهم میکنن اینجا متأسفانه...متأسفانه همچین چیزایی نمیذارن.خوش به حالتون.
ღمحمدرهام ومامان سمانهღ
پاسخ
انشالله به زودی برای نی نی های شما هم فراهم بشه هرچند ما هم خیلی استفاده نمیکنیمنمیدونم چرا!!!!
hanieh
8 آبان 93 9:36
سلام گلم مرسی که بهم سر زدی با افتخار لینک شدی. قابل دونستی ماروهم لینک کن عجب گل پسریهههههه
ღمحمدرهام ومامان سمانهღ
پاسخ
سلام عزیزم خواهش میکنم وممنون از محبتت
مامان حديث
9 آبان 93 23:01
بس کن رباب نیمه ای از شب گذشته است دیگر بخواب نیمه ای از شب گذشته است کم خیره شو به نیزه ، علی را نشان نده گهواره نیست دست خودت را تکان نده با دست های بسته مزن چنگ بر رخت با ناخن شکسته مزن چنگ بر رخت بس کن رباب حرمله بیدار می شود سهمت دوباره خنده انظار می شود ترسم که نیزه دار کمی جابجا شود از روی نیزه رأس عزیزت رها شود یک شب ندیده ایم که بی غم نیامده دیدی هنوز زخم گلو هم نیامده گرچه امید چشم ترت نا امید شد بس کن رباب یک شبه مویت سپید شد پیراهنی که تازه خریدی نشان مده گهواره نیست دست خودت را تکان مده بس کن رباب سربه سر غم گذاشتی اصلاً خیال کن که تو اصغر نداشتی دیگر ز یادت این غم سنگین نمی رود آب خوش از گلوی تو پائین نمی رود بس کن ز گریه حال تو بهتر نمی شود این گریه ها برای تو اصغر نمی شود
ღمونا مامان امیرسام ღ
11 آبان 93 2:02
سلاام خوبین؟ ما هم میخواستیم بریم اما چون شنیدم ی قسمتی از فیلم ترسناکه پشیمون شدیم افرین ب اقا محمد رهام شجاع چ عکسای قشنگی هم انداخته فسقلی
ღمحمدرهام ومامان سمانهღ
پاسخ
پسرک ما که نه تنها نترسید کلی هم لذت برد همش میگه بازم بریم
شيك پوش
15 آبان 93 13:36
با ما شيك پوش شويد: http://alizeshop.mihanblog.com
hanieh
18 آبان 93 15:03
خدا محمدرهامی رو واست نگه داره چقدر شیرینهههه
✿✿✿ الهه مامان روشا جون✿✿✿
19 آبان 93 10:12
سلام خیلی زیاد و بلندی به سمانه جون و آقا محمد رهام دوست داشتنی.خیلی دلم براتون تنگ شده بود انقدر ماشالا این مدت برعکس من اکتیو بودی که رفتم به عقب دیدم باید خودمو برای خوندن 5 صفحه پست طولانی آماده کنم.جالبش ایتجا بود که هر چی میزدی عقب گل پسری ای کیو سان میشد.ماشالا دیگه موهاشم بلند شده. آفرین به پسر شجاعمون که خیلی آقا نشسته و نترسیده.
ღمحمدرهام ومامان سمانهღ
پاسخ
سلام به روی ماهت ماهم همینطورچه جالب آره شکر خدا من عاشق موهاشم
مامان شقایقℒℴѵℯ
21 آبان 93 14:19
ســـــــــــــــــــــلام جون دلم. خوبی نفس. قربون پسرک شجاعم برم. خاله از مامانت شجاعتو ب ارث بردی خخخخخخ
ღمحمدرهام ومامان سمانهღ
پاسخ
سلام به روی ماهت ارشان گردلی رو ببوس
hanieh
27 آبان 93 19:52
این محمدرهام عشق منه ها
ღمحمدرهام ومامان سمانهღ
پاسخ
لطف داری عزیزم